מיומנויות ניהול רכות

עולם התעסוקה עובר בשנים האחרונות שינויים רבים  ,  וכתוצאה מן השינויים האלה נדרש מן העובד לפתח מיומנויות רכות בשביל להתאים את עצמו למציאות המשתנה ולהצלחה רבה יותר בתפקיד.

בפוסט הזה אני אציג מספר  מיומנויות ניהול רכות חשובות  .

מיומנויות רכות  למעשה הן יכולות רב-תרבותיות וכישורים אישיים של האדם והן נתפסות כיום כחיוניות ביותר בעולם העבודה. הן נותנות דגש לאינטליגנציה הרגשית וכמו כן ליכולות הטבעיות שמסייעות להתקשר טוב יותר עם אחרים, הן שימושיות בעולם התעסוקה ללא יוצא מן הכלל ובכל סוג של תפקידים.

בחרתי להציג 3 מיומנויות עיקריות :

יכולת פתרון בעיות– פתרון בעיות כולל חשיבה ביקורתית – היכולת לשאול את השאלות הנכונות כדי להגדיר את הבעיה, ולאחר מכן בחינת הראיות וניתוח פתרונות שונים לצורך בחירת מהלך הפעולה הנכון.

יכולת עבודת צוות– עבודת צוות היא מונח כללי הכולל אמון, הקשבה אקטיבית, בקשת עזרה ומתן עזרה בעת הצורך, אחריות משותפת, קבלת נקודות החוזק והחולשה של אחרים, פתרון קונפליקטים וביקורת בונה.

כאשר העבודה הופכת יותר ויותר שיתופית, העובדים חייבים להיות מסוגלים לאמץ מגוון דעות וחוות דעת.

מנהיגות– חברות צריכות  יותר מאשר רק עובדים. הם גם זקוקים לאנשים בצינור ההולכה: מנהיגים עתידיים. מנהיגים פוטנציאליים צריכים להחזיק בכל הכישורים המפורטים לעיל, אך עליהם להיות מסוגלים גם להניע אחרים, להאציל משימות, לנהל קונפליקטים ולהציג אינטליגנציה רגשית.

בהצלחה 

כותב המאמר: דורון ימיני

בן 36 מפרדסיה, עובד ב 5 שנים האחרונות בתחום הרכש,
מאוד אוהב את התחום ורוצה להתמקצע בו כמה שיותר .
עובד בתור קניין רכש בחברת ש.ל.ה שירותי רפואה - חברת בת של הכללית ( מפעילים את מרפאות כללית סמייל, כללית רפואה משלימה, וכללית אסתטיקה).