9:30-15:30
בית חיל האוויר
רח' ז'בוטינסקי 15 הרצליה
אתה אחראי על רכישת מוצרים או שירותים קריטיים לפעילות הארגון שלך. חקרת מיקור חוץ כדרך לייעל עלויות ומשאבים.
עם זאת, המגוון העצום של אפשרויות מיקור חוץ יכול להיות מתיש: יבשתי, ימי, אווירי,מבוסס ענן וכן הלאה.
לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה, ובחירה נכונה דומה לבחירת החלק המושלם מתוך פאזל ענק.
מיקור חוץ של רכש מבטיח יעילות משופרת וחיסכון בעלויות. ובכל זאת, ביצוע יעיל דורש הבנה מעמיקה של תהליכי רכש ומודלי מעורבות. זה כולל הבנה של הניואנסים של מיקור אסטרטגי, ניהול קשרי ספקים ומשא ומתן על חוזים. זה כמו לקבל קובייה הונגרית והמטלה ליישר את כל הצבעים בצורה מושלמת.
לדוגמה: מנהל רכש המופקד על מיקור חוץ של רכש חומרי גלם. חייב לא רק למצוא ספק מתאים אלא גם לוודא שהספק מתיישב עם ערכי החברה שלו ועומד בתקני איכות. תהליך זה דורש מומחיות רבה במיקור חוץ רכש.
מיקור חוץ טומן בחובו פוטנציאל להוות ברכה פיננסית, אך הוא יכול גם להפוך למלכודת פיסקלית אם הוא אינו מנוהל בקפדנות.
לדוגמה: תרחיש שבו ארגון מחליט להעביר את תמיכת ה-IT שלו למיקור חוץ כדי לצמצם עלויות. עם זאת, אם הם לא ינהלו בקפידה את ההוצאות הקשורות להדרכה, תשתיות ואיכות השירות, הם עלולים להגיע לעלות כוללת בעלות גבוהה ממה שתכננו בתחילה.
נניח שהעברת בהצלחה חלק מכוח העבודה שלך למיקור חוץ. ניהול צוות המפוזר במקומות שונים, כל אחד עם הניואנסים, התרבותיים ואתגרי התקשורת שלו, יכול להיות מורכב ומסוך. להבטיח שעובדים אלה יתיישרו עם יעדי הארגון שלך ויעבדו בצורה חלקה עם הצוות הפנימי שלך היא משימה אדירה.
ארז לוי
מנכ"ל המרכז הישראלי לרכש ומומחה רכש בינלאומי
גולן אטד
מרצה ומומחה בעולמות התפתחות אישית
מספר המנוי הוא תאריך סיום המנוי שלכם – מי שלא זוכר תאריך מוזמן לפנות אלינו במייל office@ipo.org.il