הקלטת סדנת כלים ושיטות להוזלת עלויות הרכש

לוגו המרכז הישראלי לרכש

הוזלת עלויות רכש (Cost Reduction) היא מהפעולות החשובות ולרוב גם האהובות על מחלקת הרכש. 

אולם, לעיתים פעולות אלו נעשות בצורה שטחית של משא ומתן עם ספקים שנגמר בכמה אחוזים של חסכון, שבד"כ פוגע ברווחיות הספק ובמוטיבציה שלו לתת שירות או מוצרים ולעיתים אף פגיעה באיכות המוצר והשירות.

אז מה עושים?

איך גורמים לספק לתת לנו גם מוצר איכותי וגם מחיר תחרותי?!

בהרצאה כלים ושיטות להוזלת עלויות רכש 

✔ תגלו כלים ושיטות שיאפשרו לכם להוזיל את עלויות הרכש תוך חיזוק הקשרים עם הספקים. 

✔ תחשפוו לגישות מעמיקות יותר של טיפול בעלויות של הספק ולא רק בריווחיות שלו.

 

המילה הוזלת עלויות רכש (Cost Reduction) מקבלת בהרבה ארגונים משמעות של להוזיל את מחיר הספק, 

בעוד המשמעות העמוקה שלה היא הורדת העלות שממנה מורכבת ההצעה ולא הרווחיות של הספק.

למה הכוונה?

כל ספק מתמחר על בסיס העלויות שיש לו כדי לתת את המוצר או השירות. 

על זה הוא מוסיף את הרווח שלו. 

עלויות ההצעה ברובם נגזרות מהדרישות שהלקוח נותן לספק: 
המפרטים
הבקשה להצעת מחיר
דרישות השירות
הגדרות חומרים וכו.
כל אלה קובעים את עלות ההצעה.

 

הדרך הנכונה היא לעבוד עם הספק ולהבין האם יש לנו דרך, משותפת, להוריד את עלויות ההצעה, ובכך להוזיל את עלות המחיר הכוללת ללקוח.

 

אין פה הסתכלות רק על רווחיות. 

ספקים יודעים לעזור לנו בזה אם רק יש לנו איתם קשר חזק. 

הם יגעו להגיד לנו איפה הדרישו תשלנו "קצת מוגזמות" או איפה יש הזדמנויות לקנות בעלות נמוכה יותר. מצידנו צתריכה הקשבה, הפנמה והטמעה.

נהנית מהסדנה? מצאת בה ערך?

אנחנו מזמינים אותך להאזין לסדנאות נוספות מבית המרכז הישראלי לרכש

באקדמיה הדיגיטלית להאזנה שלנו
ניתן למצוא עוד הרבה סדנאות בנושא

ריכזנו עבורך את מיטב הסדנאות שיאפשרו לך לנצח בכל משא ומתן

אנחנו רוצים לתת לך שפע של ידע, טכניקות וכלים, להנגיש לך את כל מה שמנהלי הרכש צריכים לדעת במקום אחד,

כדי להעצים ולשדרג את מיומנויות המשא ומתן שלך.

לכן ריכזנו עבורך במקום אחד את מיטב הסדנאות שקיימנו בנושא מו"מ

סרטון קצר בו ארז לוי משתף
מה תחשוף בפניך הסדנה

1. משא ומתן למתקדמים

ייחודה של הסדנה הוא בסקירה של מקרי מו"מ שקרו במציאות בסביבת טכנולוגיה מתקדמת.

נגלה מה עובד, מה לא עובד!

מה לחדש, מה לשנות, היכן עלינו להיות יצירתיים יותר?!

מהן החולשות והחוזקות שלך בניהול משא ומתן?!

 

מה תקבלו בסדנה: 

  • תגלו מהן השיטות והכלים בהם משתמשים מנהלי הרכש המובילים בעולם

  • תדעו מהן הגישות החדשניות לניהול משא ומתן

  • מהן הטעויות הנפוצות במשא ומתן, ומה לעשות אחרת

  • תבינו איך צולחים את המשא ומתן בתוך החברה

  • תדעו איך מנהלים משא ומתן מוצלח מרחוק

 

סדנה זו תצייד אותך בכישורים הדרושים:

  • לניהול משא ומתן מוצלח עם ספקים ובעלי עניין בתוך הארגון

  • להפחית את עלויות הרכש ולייעל את התוצאות עבור הארגון שלך

באמצעות תרגילים אינטראקטיביים ודיונים מרתקים,
תלמד כיצד ליישם אסטרטגיות וטכניקות משא ומתן
על מגוון תרחישי רכש,
ולבנות את הביטחון והמומחיות שלך כמקצוען רכש.

 

סדנה של יום שלם!

סרטון קצר בו ארז לוי משתף
מה תחשוף בפניך ההרצאה

2. משא ומתן למתקדמים - שלושה סיפורים מרתקים ועשרות תובנות

הדרך הטובה ביותר ללמוד זה מסיפורים שקרו באמת. 

בהרצאה ארז ויעל חיו, מומחית לאסטרטגיות משא ומתן, מנתחים סיפורים אמיתיים מהשטח, מה עבד טוב ומה עבד פחות טוב?! 

מהם הלקחים והתובנות שניתן לקחת לתכנון ויישום במשא ומתן הבא. 

 

מה כוללת ההרצאה:

 

תיאור סיפורי משא ומתן אמיתיים 

  • The Buddha told me 

  • We bought you some flowers

  • The power of the opponent

 

ניתוח ולמידה 

  • דיון על הלקחים מהסיפורים. 

  • למידה של כלים אסטרטגיים וטקטיים במשא ומתן מצוין.

  • יישום הכלים בסיפורי המקרה שנלמדו.

3. משא ומתן היברידי

מייל הוא אחד מכלי התקשורת העיקריים שלנו כיום.

אנו כותבים עשרות מיילים מדי יום, חשובים יותר וחשובים פחות.
כמעט בכל מייל שאנו שולחים מתנהל מו"מ.

ואין זה כלל משנה למי אנו שולחים אותו.

האם אנחנו עושים שימוש נכון במיילים? 

שימוש שיסייע לנו להשיג את מובקשנו?

בניגוד לפגישה, בה יש חשיבות נמוכה יותר למילה ויש חשיבות עצומה לכימיה, לשפת הגוף, לשיחות חולין וכיוצא באלה, בכתיבה של מייל ישנה חשיבות רבה למילה עצמה.

אפשר לנהל מו"מ אפקטיבי ביותר במייל, בווטסאפ או בכל מדיה דיגיטלית אחרת!!

משא ומתן (מו"מ) הוא בבסיסו כלי תקשורת שמטרתו לשכנע או להשפיע על הזולת. 

זהו תהליך המתנהל בין שני אנשים או יותר, לצורך חילופי דברים ביניהם, הכולל התנהלות דרך דיבור, שפת גוף, על דברים שהם מוחשיים כעצמים או כסף, והן לגבי דברים שאינם מוחשיים כגון ידע, כישרון או קניין רוחני.

אנחנו מנהלים משא ומתן מהיום שאנחנו נולדים, אנחנו מנהלים מו"מ עם האישה, הילדים, החברים, כמעט בכל סיטואציה ובכל נקודת זמן. 

אך האם אנחנו מזהים שאנחנו במו"מ והאם אנחנו יודעים ליישם כלים ושיטות בסיטואציות האלה?!

כמובן שבעולמות הרכש המו"מ המוביל הוא עם הספקים, ואנחנו כ"כ אוהבים את זה. 

אך שימו לב שבאופן מסורתי, משא ומתן התנהל במסגרת פגישות, אך בפועל, כל אינטראקציה בטלפון או בדואר אלקטרוני גם היא בעצם משא ומתן.

 

ההרצאה תחשוף בפניך את כל הטכניקות הכי אפקטיביות לניהול משא ומתן היברידי בצורה יעילה, נכונה ומנצחת.

 

סרטון קצר בו ארז לוי משתף
מה תחשוף בפניך ההרצאה

4. טקטיקות משא ומתן יישומיות

קיימות שלוש תוצאות אפשריות למשא ומתן: 

  1. מנצח – מנצח win-win

  2. מנצח – מפסיד win-lose

  3. מפסיד – מפסיד lose-lose

ניצחון ייחשב כאשר הפרט השיג את מטרותיו, באופן משביע רצון. 

הסיום היעיל ביותר של משא ומתן, אם כי לא תמיד הוא אפשרי, יהיה הסיום של "מנצח-מנצח"…וזה צריך להיות בראש של שני הצדדים.

מהן טקטיקות משא ומתן ומהי חשיבותן?

  • זיהוי הטקטיקה של הצד השני מחזקת את היכולת שלנו להגיב נכון.

  • זיהוי שגוי של הטקטיקה של הצד השני יכול לגרום לטקטיקה שכנגד – שגויה.חשוב לבחון לעומק את השאלה: האם הטקטיקה שנוקט הצד השני היא אמיתית או מזויפת?

  • איסוף מידע הוא קריטי במהלך המשא ומתן! כדי שנדע מהי הטקטיקה שהצד השני נוקט בה.

  • אין טקטיקה "טובה" או "רעה" – יש להתאים את כל אחת מהן למצב הספציפי.

“היכולת לראות את המצב כפי שהצד השני רואה אותו, קשה ככל שיהיה, היא אחת היכולות החשובות ביותר של מוביל משא ומתן“ (רוג'ר פישר)

5. הרחבת תהליך הוזלות הרכש לניהול עלויות כולל

סרטון קצר בו ארז לוי משתף
מה תחשוף בפניך ההרצאה

Cost Management – הרבה יותר מ – COST REDUCTION!

 

פורצים את תקרת הזכוכית ועוברים לניהול רכש ממוקד ערך

הרצאה דיגיטלית
הגלובליזציה והגברת התחרות הביאה חברות להתמקד יותר ויותר בשיפורי ריווחיות.

כ 50-70% מהוצאות החברה הם על רכש ישיר (חו"ג) או שירותים.


בעולם העסקים החדש מזהים את הרכש כפונקציה אסטרטגית עסקית, המשפיעה בעיקר על תמחור המוצר והדרישות מהספקים ולא רק על המחיר. 
השינוי הגדול ביותר הוא מהמעבר מעבודה מול PRICE REDUCTION לעבודה מול COSTMANAGEMENT   שינוי אשר דורש:

✔ עבודה פרואקטיבית מול הדורשים

✔ הבנת דרישות הרכישה 

✔ חתירה לרכישה של מוצר 

✔ דרישות אופטימליים מול מחירי השוק ויעדי ריווחיות החברה.


הרכש החדש חובש את כובע העלויות האמיתיות ועובר לביצוע ניתוח מעמיק של המוצר/ השירות אותו הוא רוכש.

הרכש מבין את השימוש והדרישות לעומקם (רידוד דרישות מיותרות). 

הרכש מנתח את השוק, את המתחרים ואת הרוכשים הדומים, עליו להבין את גורמי עלות המוצר.

התוצר היא קביעת מחירי יעד למוצר וחתירה להשגתו בשוק יחד עם הספקים.

השינוי הזה מחייב שינוי כולל בתפקידי ובתפקוד הרכש!

גם בממשקים פנים ארגונים (מול הדורשים) וגם בממשקי העבודה מול הספקים. 

סרטון קצר בו ארז לוי משתף
מה תחשוף בפניך ההרצאה

6. משא ומתן- סיפורים מהשטח

במשך שנותיו כסמנכ"ל רכש ושרשרת אספקה ניהל ארז לוי הרבה מצבים של ניהול משא ומתן אסטרטגי מול ספקים. 

זהו "קרב מוחות" מתמשך שמחייב שימוש במגוון כלים, יכולות כישרונות שחבויים אצלנו, ותגובות ספונטניות לעיתים לניצול מצבים שעולים מהשטח.

אנחנו לומדים הרבה כלים ושיטות למשא ומתן, לעיתים הן נתפסות בירוקרטיות וטכניות.

בחרנו בהרצאה זו להשמיע לך סיפורים אמיתיים שבהם יושמו הלכה למעשה, אסטרטגיות משא ומתן בהצלחה…לפחות ברוב המקרים.

לפעמים לא נצליח להשיג את היעד שלנו, וצריך לדעת "להפסיד", אך תמיד הכי חשוב לעשות את המקסימום, להיות מפוקסים, יצירתיים ואסטרטגיים.

בסדרת הסיפורים שבהרצאה ייתן לכם ארז לוי את מיטב הסיפורים ומשאי המתנים שחווה במהלך הקריירה האישית שלו, מה אפשר ללמוד ולקחת מזה…

את היישום נשאיר כבר לכם!

תהנו מסיפורים מהשטח.

7. כלים ושיטות להוזלת עלויות הרכש

הוזלת עלויות רכש (Cost Reduction)
היא מהפעולות החשובות ולרוב גם האהובות על מחלקת הרכש. 

 

אולם, לעיתים פעולות אלו נעשות בצורה שטחית של משא ומתן עם ספקים שנגמר בכמה אחוזים של חסכון,

אשר בד"כ פוגע ברווחיות הספק ובמוטיבציה שלו לתת שירות או מוצרים ולעיתים אף פגיעה באיכות המוצר והשירות.

 

אז מה עושים?

איך גורמים לספק לתת לנו גם מוצר איכותי וגם מחיר תחרותי ?!

 

בסדנה כלים ושיטות להוזלת עלויות רכש 

  • תגלו כלים ושיטות שיאפשרו לכם להוזיל את עלויות הרכש תוך חיזוק הקשרים עם הספקים.

  • תחשפו לגישות מעמיקות יותר של טיפול בעלויות של הספק ולא רק בריווחיות שלו.

 

המילה הוזלת עלויות רכש (Cost Reduction) מקבלת בהרבה ארגונים משמעות של להוזיל את מחיר הספק, 

בעוד המשמעות העמוקה שלה היא הורדת העלות שממנה מורכבת ההצעה ולא הרווחיות של הספק.

מרצה הסדנאות

ארז הוא ממובילי החדשנות ברכש בישראל.

לארז מעל 25 שנות ניסיון בהובלה של מערכי רכש והפיכתם ליחידות עסקיות, מתוכם 20 שנה בתפקיד סמנכ"ל רכש ושרשרת אספקה בחברת אפלייד מטריאלס.

ארז מייסד ומנכ"ל של קבוצת המרכז הישראלי לרכש בע"מ הכולל מגוון פעילויות ובינהן:

1. חברת הייעוץ IPC לניהול פרויקטים, ייעוץ וליווי ארגוני רכש

2. מועדון מנהלי הרכש של המרכז הישראלי לרכש

3. הפסגה השנתית "לחדשנות בעולמות הרכש"

4. שירותים בתחומי הרכש : חוזים והתקשרויות, רכש במיקור חוץ, איתור ספקים, השמות ועוד

5. מנחה ומרצה של סדנאות מובילות במרכז הישראלי לרכש

 

ארז משמש כמנטור למנהלי רכש בחברות שונות ומגייס מנהלי רכש לתפקידים בחברות מובילות בישראל.

ארז פועל גם במישור הממשלתי ומשמש כמנהל פרויקט עידוד רכש מקומי במשרד הכלכלה והתעשייה וברשות לפיתוח הנגב. 

מה מספרים על הסדנאות שלנו

החזון של המרכז הישראלי לרכש הוא לשנות את פני הרכש בישראל, להעצים את כישורי מנהלי הרכש.

והידע שנמצע כאן בהרצאות יקפיץ את הקריירה שלך קדימה.

אנחנו מציעים לך עכשיו, ולזמן מוגבל, את כל 7 ההרצאות במחיר מיוחד חסר תקדים.

אל תפספס את ההזדמנות הזו לקחת את כישורי המשא ומתן שלך לשלב הבא.

מעוניינים לקבל את כל 7 ההרצאות במחיר מיוחד חסר תקדים!

247 ש"ח בלבד!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן