- חוסר הבנה: ייתכן שארגונים רבים לא מבינים עד תום את התפקיד והערך של הרכש בחברה, מה שמוביל לחוסר הערכה לעבודה שעושים אנשי מקצוע בתחום הרכש.
- נראות מוגבלת: רכש נתפס לעתים קרובות כפונקציה מאחורי הקלעים, וייתכן שלאנשי מקצוע רכש אין את אותה רמת נראות כמו למחלקות אחרות בחברה. זה יכול להקשות על אחרים להבין את ההשפעה והערך של עבודתם.
- מיקוד לטווח קצר: ארגונים רבים עשויים להיות בעלי מיקוד לטווח קצר ולתעדף חיסכון בעלויות על פני תכנון אסטרטגי לטווח ארוך. ייתכן שאנשי מקצוע בתחום הרכש לא יוכלו להוכיח באופן מלא את ערכם בארגון ממוקד לטווח קצר.
- גישה מוגבלת למקבלי החלטות: ייתכן שלאנשי מקצוע בתחום הרכש אין גישה ישירה למקבלי ההחלטות בתוך הארגון, מה שמקשה עליהם להשפיע ולעצב החלטות מפתח.
- הכשרה ומשאבים לא מספקים: ייתכן שלאנשי מקצוע בתחום הרכש לא תהיה גישה להכשרה ולמשאבים הדרושים להם כדי להצליח בתפקידיהם, מה שמוביל לחוסר אמון ויכולת להפגין את ערכם.
- חוסר שיתוף פעולה: ייתכן שאנשי מקצוע בתחום הרכש לא ישולבו באופן מלא בצוותים חוצי-תפקידים וייתכן שלא תהיה להם הזדמנות לשתף פעולה עם מחלקות אחרות, מה שעלול להגביל את יכולתם להוסיף ערך לארגון.
- התנגדות לשינוי: אנשי מקצוע בתחום הרכש עשויים להיתקל בהתנגדות מצד מחלקות אחרות, שעשויות להיות עמידות לשינוי או לא מוכנות לעבוד עם אנשי מקצוע בתחום הרכש.
- חוסר במדדים: ייתכן שלאנשי מקצוע בתחום הרכש אין את המדדים הנכונים למדוד את הביצועים שלהם ולהפגין את ערכם לארגון.
חשוב לציין שבעוד שאנשי מקצוע בתחום הרכש עשויים להתמודד עם אתגרים אלה, עדיין ניתן להם להוכיח את ערכם לארגון, על ידי תקשור יעיל של תפקידם והשפעתם, בניית קשרים עם מחזיקי עניין מרכזיים ושיפור מתמיד של כישוריהם והידע המקצועי שלהם.