שלבים בהטמעת דיגיטציה בארגונים
מאוטומציה ועד אוטונומיה
פורסם ע"י גרטנר 07.2021
שלב 1: אוטומציה עד 2025
במהלך 40 השנים האחרונות, חברות השקיעו הרבה כדי להפוך משימות ניהוליות שגרתיות לאוטומטיות באמצעות יישום ERP, והשקיעו השקעות רבות באוטומציה תעשייתית ורובוטיקה כדי לייעל את הפעילות הפיזית שלהן.
נותר מספר רב של משימות ותהליכים הניתנים לאוטומציה נוספת, במיוחד בתהליכי עסקאות וקבלת החלטות. – RPA מתגלה כהזדמנות גדולה למימוש מהיר, במיוחד כדי לייעל תהליכים כגון רכש לשלם, ניהול הזמנות וניהול תביעות לקוחות.
שלב 2: הגדלה עד 2030
במהלך חמש השנים הבאות, מגוון טכנולוגיות צפויות להגיע לרמת הפריון, מה שהופך את האוטו -אוטומציה המסוגלת לאוטומציה של משימות והחלטות מורכבות יותר.
עם הגברת האינטליגנציהHyper automation , יעזור למכן משימות והחלטות מורכבות שבדרך כלל נדרש שיקול דעת אנושי (למשל, בחירת פני תרחישים תכנון מרובים), הרחבת היכולות האנושיות משמעותית, והגדלת הדיוק והמהירות של קבלת החלטות.
חברות ברמה זו יעסיקו בני אדם כדי לשלוט ולתזמן את שרשרת האספקה האוטומטית, ולהשאיר את הטכנולוגיה לבצע את מרבית ההרמה הכבדה.
שלב 3: אוטונומיה בעוד 10 שנים.
היעד הסופי הוא אוטונומיה של שרשרת האספקה, כאשר כל הפעילויות המסורתיות האנושיות בעלות ערך נמוך בשרשרת האספקה יהיו אוטומטית לחלוטין. זה עשוי לקרות מתישהו אחרי 2030. לשרשרת אספקה זו תהיה מעורבות אנושית ישירה והפרעה מינימאלית מנקודת מבט עבודה מסורתית ואשר יתאימו היטב לציפיותיהם של עובדי הדור הדיגיטלי החדש.
כל מנהיגי שרשרת האספקה מציינים שהם מסכימים כי מתישהו אחרי 2030, רוב גדול מפעילות שרשרת האספקה שלהם תהפוך ככל הנראה לאוטונומית ומרפאת את עצמה.
עם זאת, הם אינם מצפים לשרשרת אספקה , ללא אנשים כלל. כולם מסכימים כי אוטומציה אוטומטית מספקת הזדמנות לפנות זמן של אנשים לעבודה עם ערך מוסף שרק בני אדם יכולים לבצע. הגדרה מחדש של אסטרטגיית שרשרת האספקה, הנעת חדשנות וטיפול בשירות לקוחות. תפקידו של בן אדם בתהליך יהיה ניתוח נתונים וקבלת החלטות הן בשרשרת האספקה של העתיד.