הרכש מוכיח את ערכו בעזרת טכנולוגיה טרנספורמטיבית

הרכש מוכיח את ערכו בעזרת טכנולוגיה טרנספורמטיבית

התקדמות התוכנה מסייעת לצוותי הרכש לסגור את הפער עם פונקציות אחרות ולשלב עצמם ביתר שאת עם יתר הארגון.

תקציר מנהלים

הדיגיטליזציה של הרכש מואצת. אנליסטים במחקרי שוק צופים שערכו של הרכש העולמי יגדל בשיעור גידול שנתי של 10.2% עד שנת 2025. היתרונות הפוטנציאליים של הדיגיטציה מובנים היטב, אך ארגונים רבים מוצאים שהתוכניות שלהם אינן מספקות את היתרונות הצפויים בגלל ליקויים בהיצעים טכנולוגיים קודמים. באופן מכריע, אלה מנעו את ההסתגלות. עם זאת, מתפתחים פתרונות תוכנה מתוחכמים. אלה יכולים להשתלב יחסית בקלות בפלטפורמות הרכש והכספים הקיימות, ולייעל את פריסת הטכנולוגיה הדיגיטלית שיכולה לעקוב אחר חיסכון מדויק, תוך עזרה בשיפור הזריזות הארגונית.

תחום אחד מסוים שצובר אחיזה הוא ניהול ביצועי הרכש, אשר יכול לאפשר לרכש לבנות מערכות יחסים מהימנות עם פונקציות אחרות ובראשן הכספים, ולהוכיח את ערכו האסטרטגי לכלל הארגון.

מספר נקודות לפעולה:

שישה שלבים לייעול ניהול ביצועי הרכש:

  1. זהה את כל ההזדמנויות האפשריות לצמצום הוצאות, לצמצום סיכונים ולהעלאת איכות הספקים. שקיפות מלאה משמעה שאף הזדמנות למקור רכישה לא תחמוק.
  2. תיעדוף פרויקטים של מקורות רכישה, מבוססי קריטריונים כגון ערך וסיכון. עריכת סדר עדיפויות כנדרש.
  3. תחזית: הפקת תחזית חיסכון אמינה לכל אחד ממקורות הרכישה. בניית מטרות ריאליות ומשותפות.
  4. שיתוף פעולה: שקיפות מלאה מקלה על שיתוף פעולה בתוך צוות הרכש, יחד עם הכספים ובעלי עניין אחרים.
  5. מדדים: העריכו את התקדמותכם אל עבר השגת מטרות הרכש. יהיו מודעים לאירועים שמהווים צווארי בקבוק המאיימים על ביצועיכם.
  6. תקשורת: לאחר הפקת דוחות מהימנים, שתפו את התקדמותכם עם מחלקת בכספים ובעלי עניין עסקיים. התאימו את סדרי העדיפויות שלכם כך שיענו על צרכיהם הדחופים ביותר.

למעבר לכתבה המלאה 

מתרגם המאמר: ארז לוי, מנכ"ל המרכז הישראלי לרכש