העצמה ומיצוב הרכש

כל מה שמנהלי הרכש צריכים לדעת כדי להעצים ולמצב את הרכש אחרת!

ניהול משברים ברכש התפיסה הניהולית

"כשאריה רודף אחריך אל תברח ממנו ..כי אז בטוח הוא יהרוג אותך.
אם תסתובב אליו ..ותלחם יש סיכוי שהתוצאה תהיה שונה" (ארז לוי)


ארגונים נמדדים בשעות משבר וכך גם המנהלים. אולם מעטים המנהלים שחושבים על יום המשבר ורובינו שקועים בניהול השוטף.


המעניין הוא שמשברים דווקא מחזקים את החזקים וההיפך.


ניהול משברים ברכש מחייב גישה ניהולית נכונה.


הרצאה זאת תחשוף בפניכם את 
הגישה הנכונה לניהול משברים!

 

אנחנו צריכים בראש ובראשונה להתמודד איתו, לתקוף אותו ולהתעמת איתו. 

חלילה לא לברוח, לא לנתק מגע עם ספקים וההנהלה,
אלא להוביל, ליזום להראות שאנחנו פה לטפל משבר.

הרכש עולה להתקפה בעתות משבר כל ההנהלה מחכה לשמוע איפה הבעיות והכי חשוב איך פותרים אותם.


בהרצאה תגלו:

  • איך מתמודדים עם משבר בצורה נכונה.

  • איך למנף את המשבר ולהפוך אותו להזדמנות למיצוב גבוה יורת של הרכש.

  • איך מחזקים את הקשר עם הספקים דווקא בעתות משבר.

  • איך מתכוננים ליום שאחרי.

  • איזה לקחים יש ללמוד וליישם. 

סרטון קצר בו ארז לוי משתף
מה תחשוף בפניך ההרצאה

הטכנולוגיות שישנו את עולם הרכש שהכרנו

לאחרונה אנחנו עדים לחשיפתן של טכנולוגיות חדשניות של אינטליגנציה מלאכותית וטכנולוגיות נלוות אחרות שמחוללות מהפכה בכל תחומי חיינו

 

כאשר הטכנולוגיה חכמה יותר, והיא נמצאת בכל מקום בבתים, במקומות הבילוי ביציאה לטיולים וכו.

 

נשאלת השאלה "איך זה ישפיע על מקום העבודה שלנו? 

 

ובאופן ספציפי "איך יראה עידן הרכש החדש?" 

 

אני חושב שחשוב שנחשוף ונכיר את הטכנולוגיות ואולי חשוב מזה, מהן ההשלכות וההזדמנויות של ההתקדמות הטכנולוגית, שמשנות את האופן בו בני אדם וטכנולוגיה משתפים פעולה, ואיך זה הולך להשפיע על ממשקי ותהלכי הרכש שאנחנו מנהלים?! 

חשוב להדגיש כי תהליכים וטכנולוגיות אלה, יכולים לשפר את הביצועים ולפתוח יכולות חדשות לחברות, להעלות את פרופיל הרכש כפונקציה שמוסיפה ערך ולא רק להפחית עלויות.

  1. מהן הטכנולוגיות החדשניות שישנו את עולם הרכש אנחנו מכירים?

  2. איזה תהליכים ותפקידים הולכים להשתנות?

  3. למה עלינו להיערך מבחינה אישית מקצועית?

ניהול משברים ברכש לקחים ממשבר הקורונה

ארגונים נמדדים בשעות משבר וכך גם המנהלים. 
אולם מעטים המנהלים שחושבים על יום המשבר ורובינו שקועים בניהול השוטף.

המעניין הוא שמשברים דווקא מחזקים את החזקים וההיפך. 

החוכמה היא להיות מוכנים!


האם אתם מוכנים למשבר הבא?

הרצאה זאת כוללת את הלמידה והלקחים שלנו בליווי עשרות מנהלי רכש בתקופת משבר הקורונה.


התובנות מסוכמות בשיטת ניהול המשברים שפיתחנו שנקראית The 3N Approach

  • מהם השלבים לניהול המשבר – במה להתמקד?

  • היכן נקודות התורפה שיש לשים לב אליהן?

  • איך למנף את המשבר ולהפוך אותו להזדמנות למיצוב גבוה יותר של הרכש?

  • איך מחזקים את הקשר עם הספקים דווקא בעתות משבר?

  • איזה לקחים חשוב ללמוד וליישם?

 

איך מתכוננים ליום שאחרי ולמשבר הבא?

  • מכינים תוכניות הפעלה לניהול משבר של ספקים ושל הרכש עצמו.

  • בונים אסטרטגיית ספקים שיודעת לתפקד בזמן שוטף וזמן משבר.

  • תשובות לשאלות של ספקים מקומיים מול ספקים גלובאליים

כל התשובות בהרצאה הדיגיטלית.

ניהול מרחוק- ניהול צוותים מרחוק ביעילות ואפקטיביות

עם כל הקשיים והאתגרים לניהול מרחוק

 לדרך ניהול זו ישנם יתרונות רבים הן לעובדים והן למעסיקים!

מנגד יש הרבה מאוד אתגרים:

1. אתגרי תקשורת

 

  • בעיות תקשורת טכניות, חוסר תיאום, הפרעות ורעשי רקע.

  • חלוקת התפקידים והצבת היעדים עלולות להיות מוגדרות בחוסר בהירות מפאת חוסר בזמן לצורך הגדרת המשימות.

  • תקשורת שאינה מילולית קשה במיוחד להעברה, כשחברי הצוות לא רואים האחד את השני.

 

תוצאה: משך זמן ארוך יותר בתהליך קבלת ההחלטות, וכשלים בהגעה להסכמה בזמן המוקצה לכך.

 

2. אתגרי טכנולוגיה ואימון

 

  • הכרחי שכל העובדים יכירו היטב את הטכנולוגיה או את הכלי, שמשמש לקיום הפגישה. 

  • חשוב לאפשר הזדמנויות להיכרות ואימון בכלים השונים, כך שהשימוש עצמו בכלים לא יהווה גורם מפריע בקיום המטלות השונות.

  • הבנת הכלים, לא די בה לקיום השיחה, צריך גם להתאמן בהם ולרכוש הבנה לאופן התנהלות הפגישה.

 

3. אתגרים חברתיים – אמון ולויאליות!

 

  • הקשר בין חברי הצוות הוא קשר עבודה בלבד, ומנגד קיים הצורך החברתי.

  • מצב זה עלול לגרום לבעיות אמון וחוסר לויאליות בין חברי הצוות.

  • קושי לשמור על מוטיבציה, הנובע מקושי לבקר על כל חברי הצוות מרחוק.

  • בעת פגישה וירטואלית קיים קושי לוודא כי אכן כל הנוכחים בה השתתפו והביעו את דעתם.

  • קיימת סבירות גבוהה יותר להסחת דעתם של המשתתפים, בשל בעיות טכניות שעלולות לגרום לחוסר סבלנות ולהקרין באופן שלילי על אחדות הצוות.

  • יש לציין כי חברי הצוות עשויים לקחת חלק ביותר מצוות וירטואלי אחד, דבר המשפיע על השקעתם, התמקדותם ותחושת השייכות שלהם לצוות.

 

בהרצאה לנהל "בעיניים עצומות", תקבלו תשובות לשאלות אלו ולסוגיות נוספות הקשורות לניהול צוותים מרחוק.

 

תחשפו לכלי ניהול מתקדמים לניהול צוותים מבוזרים שנותנים מענה לשאלות:

? איך מנהלים בצורה יעילה ואפקטיבית צוותים מרחוק? 

? כיצד מתמודדים עם תקשורת שאינה פנים אל פנים? 

? איך מנהלים בצורה יעילה מערך פגישות של הצוות הגלובלי?

סרטון קצר בו ארז לוי משתף
מה תחשוף בפניך ההרצאה

רכש היברידי, הרכש כיחידה עסקית

ברוב החברות עשיית הכסף היא דרך הלקוחות, תהליך אותו מובילים גופי השיווק והמכירות בחברה. 

אולם, ישנו מנוע נוסף לעשיית כסף שאינו מנוצל כיום והוא ממשק הספקים. 

זאת משיגים על ידי הפיכת הרכש למנוע ליצירת כסף.

תהליכי הרכש וניהול הספקים מגלגלים סכומי כסף גדולים ומשמעותיים. 

בעולם העסקים הישן הם נתפסים כתהליכים של חסכון בעלויות, בדרך כלל בירוקרטיים, מסורבלים ומלווים במאבקי כוח פנים ארגוניים של "שליטה בתהליך הרכש".

בעולם העסקים החדש הרכש כבר מייצר הכנסות לחברה, הוא ממונף כמנוע נוסף שממנו אפשר לייצר ערך עסקי משמעותי.

 

  • האם גם אצלכם יש לחץ מצד הלקוחות להורדת מחירים מתמדת?

  • האם גם אצלכם הספקים לוחצים להעלות מחירים ולהוריד סיכונים?

  • האם גם אצלכם יש גוף רכש גדול שנתפס כבירוקרטי, מסורבל ולא אפקטיבי?

  • האם גם אצלכם קיימים קשיי אשראי ותזרים שנובעים מכסף רב "שיושב" במלאים?

  • האם גם אצלכם תהליך השקת מוצרים חדשים הוא ארוך ויקר?

 

האם קיימת נוסחה מנצחת שיכולה להביא למינוף סכומי הרכש הגדולים לצמיחה במכירות ושיפור ברווחיות?

ברוב החברות גילינו תסכול וביקורת על מחלקות הרכש, תפקודן ותרומתן למטרות העסקיות של החברה.

בהרצאה זו תלמדו איך בעולם העסקים החדש, הופכים את הרכש וממשק הספקים למנוע נוסף לעשיית כסף בחברות.

עושים את זה דרך חיבור הרכש לקידום 5 מנועי הכסף

סרטון קצר בו ארז לוי משתף
מה תחשוף בפניך ההרצאה

צאו למסע וזכרו: העולם המקצועי הטהור של ניהול רכש איננו רלוונטי יותר, אנחנו מחויבים לצמוח ולהגדיל את היכולות הניהול הרכות שלנו כדי להתקדם בניהול הרכש!

כישורי מנהל הרכש בעידן הטכנולוגי

כשהעולם משתנה גם עולם התעסוקה בחברות וארגונים משתנה.

 

מהם הכישורים שידרשו למנהלי הרכש בעולם של טכנולוגיות רכש מתקדמות?

הטכנולוגיה הולכת להיכנס לתחומי הרכש ולהחליף את העבודה "השחורה" והסיזיפית של הקניינים ומנהלי הרכש, שכוללת ניתוח מידע, ומתן תגובה לפעילויות אדמיניסטרטיביות כגון אישור חשבוניות.

האם אנחנו צריכים להרגיש מאוימים מהמגמה? 

 

האם זה אומר שמקצוע הקניינות וניהול רכש כמו שהכרנו הולך להיעלם? 

 

אולי כדאי שנלחם בזה? 

 

אז זהו שבדיוק ההיפך!! 

הטכנולוגיה תאפשר לנו לפנות את האנרגיה לביצוע רכש יותר מקצועי, יותר עסקי בעל ערך כלכלי גבוה יותר.אם כך, מהם הכישורים והמיומנויות שאנחנו צריכים לפתח כדי שנהיה רלוונטיים אחרי כניסתם של טכנולוגיות אלה?

מועמדים מוכשרים עם ניסיון עשיר ברכש לא מצליחים לצלוח ראיונות עבודה והתסכול עולה. 

 

בשיחות איתם אנחנו מנתחים את הסיבות לכך ולכאורה למרות שיש להם את כל מה שהוגדר בתיאור המשרה הם לא מתקבלים!  

 

למה??

 

כי יש סעיפים שלא כתובים בהגדרת התפקיד והם אלה, שמנהלי משאבי האנוש נותנים להם דגש הולך ועולה, לפני בחירה של מועמד כזה או אחר. 

 

אלה נקראים "כישורי ניהול רכים".

 

האם שאלת את עצמך את השאלות הבאות :

  • למה הקידום שלי נעצר? למה אחרים מתקדמים מהר יותר ממני?

  • למה מחלקות אחרות מקבלות משאבים בקלות בעוד ברכש זה תמיד נחשב מותרות?

  • האם יש לך הרבה עימותים פנים ארגונים שאתה לא מצליח לפתור?

  • האם אתה מרגיש שכולם מפריעים לך לעשות את עבודת הרכש?

  • אני הולך לראיונות לתפקידים שכבר עשיתי ולא מקבלים אותי?

 

אם התשובה מוכרת לך זה אומר שכנראה אתה בעולם מתקדם שמחייב פיתוח יכולות ניהול אחרות ומתקדמות שיאפשרו לך להוציא מהרכש את המקסימום.

 

זכרו, אנחנו חיים בעולם דינמי, פתוח ומשתף.

אנחנו צריכים להיות חלק ממנו או שאנחנו מפספסים נדבך חשוב ומשמעותי לצמיחה לגדילה. 

מיתוג איש ונטוורקינג למנהלי רכש

בעידן הרשתות החברתיות והאינטרנט המהיר, מקצוענות ברכש כבר לא מספיקה.

כדי לזכות במשרות הנחשקות בתחום.

כדי להתבלט אל מול מנהלי רכש אחרים בשוק.

צריך לעשות את הדברים אחרת.

איך עושים זאת?

מספרים סיפור אישי ומקצועי מבודל.

היכולת להציג את כישורינו וניסיונינו, בצורה מעניינת ומיוחדת,

הופכת לחשובה והכרחית כדי להשיג את מטרותינו בקריירה, בעסקים וגם בחיים.

כדי שגם לך יהיו את הכלים הנדרשים לכך.

 

בהרצאה מיוחדת וחדשנית זו נטע תחשוף בפניך דרכים ליצירת מיתוג אישי מובדל

(בניית פרופיל מקצועי מבודל ואישי) שייצג אותך בצורה הטובה והמקצועית ביותר!

 

מרצה: נטע דורון
מומחית לינקדאין למיתוג אישי וניהול נוכחות.

מרצה הסדנאות

ארז הוא ממובילי החדשנות ברכש בישראל.

לארז מעל 25 שנות ניסיון בהובלה של מערכי רכש והפיכתם ליחידות עסקיות, מתוכם 20 שנה בתפקיד סמנכ"ל רכש ושרשרת אספקה בחברת אפלייד מטריאלס.

ארז מייסד ומנכ"ל של קבוצת המרכז הישראלי לרכש בע"מ הכולל מגוון פעילויות ובינהן:

1. חברת הייעוץ IPC לניהול פרויקטים, ייעוץ וליווי ארגוני רכש

2. מועדון מנהלי הרכש של המרכז הישראלי לרכש

3. הפסגה השנתית "לחדשנות בעולמות הרכש"

4. שירותים בתחומי הרכש : חוזים והתקשרויות, רכש במיקור חוץ, איתור ספקים, השמות ועוד

5. מנחה ומרצה של סדנאות מובילות במרכז הישראלי לרכש

 

ארז משמש כמנטור למנהלי רכש בחברות שונות ומגייס מנהלי רכש לתפקידים בחברות מובילות בישראל.

ארז פועל גם במישור הממשלתי ומשמש כמנהל פרויקט עידוד רכש מקומי במשרד הכלכלה והתעשייה וברשות לפיתוח הנגב. 

מה מספרים על הסדנאות שלנו

החזון של המרכז הישראלי לרכש הוא לשנות את פני הרכש בישראל, להעצים את כישורי מנהלי הרכש.

והידע שנמצע כאן בהרצאות יקפיץ את הקריירה שלך קדימה.

 אנחנו מציעים לך עכשיו, ולזמן מוגבל, את כל 7 ההרצאות במחיר מיוחד חסר תקדים.

מעוניינים לקבל את כל 7 ההרצאות במחיר מיוחד חסר תקדים?!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן