"טרנספורמציה דיגיטלית" מקבלת מיקוד גדול בימים אלה.
במשך השנתיים האחרונות כמעט כל חברה גדולה ממציאה מחדש את התהליכים העסקיים, התרבות וחוויות הלקוחות על ידי אימוץ טכנולוגיות דיגיטליות.
לא פלא: טרנספורמציה דיגיטלית היא ההבטחה של פחות ממגורות ויותר שיתוף פעולה, של צמיחה מהירה יותר והכנסות גדולות יותר.
על פי התחזית של חברת המחקר IDC , ארגונים ישקיעו ברחבי העולם 2 טריליון דולר על טרנספורמציה דיגיטלית עד שנת 2022. אך למרות מאמציהם הטובים ביותר של חברות, כמות גדולה של השקעות בשינוי דיגיטלי אכן הולכת לבזבז.
דו"ח של מקינזי מגלה כי 70% מתוכניות הטרנספורמציה הגדולות אינן עומדות ביעדי המארגן. זה בערך 1.4 טריליון דולר שיושקע לשווא.
ללכת על שינוי לא נכון בדרך לא נכונה לא אומר רק הפסדים עצומים, אלא גם מוביל ללקוחות אומללים ולעובדים מאוכזבים.
אז איך עסקים (ואתם) יכולים להתחיל טרנספורמציה דיגיטלית ברגל ימין? האם זה מצליח רק כקרע והחלפה של כל המערכות הקיימות שלנו ? או שמא כדאי לך לעשות זאת צעד אחר צעד, להחליף או לשנות את המערכות הקיימות שלנו אחת אחת?
הנה הגישה לשינוי דיגיטלי שבאמת עובדת.
- התחל עם חזון
יוזמות טרנספורמציה, בין אם מדובר בשינוי דיגיטלי או עסקי, מחייבות אותך לחשוב מחדש כיצד העסק שלך יוצר תוצאות – היום ובעתיד
במילים אחרות, כדי לשנות באמת את הדרך בה אתה עושה עסקים, אתה צריך לחשוב בגדול.
הטכנולוגיה הפכה לחלק הכרחי מחיינו. וארגונים ברחבי העולם מרגישים את הלחץ מסתגל. עם זאת, אל לנו לשכוח שלטרנספורמציה דיגיטלית יש מטרה.
אחרת, אתה פשוט זורק טכנולוגיה לבעיה במקום לפתור אותה.
חשוב על מה אתה רוצה להשיג ולמה אתה רוצה להפוך. זה בגלל שאתה צריך חידושים חדשים כדי לשמור ולהשיג לקוחות חדשים, זה בגלל שאתה צריך להדביק את המתחרים, או להפחית את בסיס העלויות כדי לספק מרווחים גבוהים יותר.
- תקן את התהליכים שלך
טרנספורמציה דיגיטלית לא עובדת על הנייר. זה יצליח רק אם תשלב דיגיטציה בתהליכי העבודה היומיומיים שלך.
הפוך את התהליכים שלך לגבי האנשים שמתמודדים איתם. התהליכים שלך צריכים להיות ממוקדים בצרכים ובציפיות של בעלי העניין שלך: לקוחות, ספקים ועובדים.
טיפ נוסף: אל תנסה לקרוע ולהחליף את כל המערכות והתהליכים שלך בבת אחת. בחר תחילה את התהליך והשימוש בו ברצונך להתמודד, ליישם את הטכנולוגיה, להעלות את KPI שלך למסלול – ואז להפיץ את הטכנולוגיה על פני נוף התהליך שלך.
- קבע את המבנה הנכון במקום
לצורך שינוי דיגיטלי מוצלח, עליך להגדיר מבנה התומך בתהליכים העסקיים שלך, בארגון שלך ובכל קשרי העניין, כולל העובדים שלך.
אחת הסיבות השכיחות ביותר לכך שיוזמות טרנספורמציה דיגיטלית נכשלות היא היעדר תמיכה במנהיגות. אם רמת הניהול לא מגדירה מטרה ברורה ואסטרטגיה פשוט תילחם בקרב מפסיד.
כדי לתת לך דוגמה: במהלך השנים האחרונות, מספר גדל והולך של חברות התקינו את תפקיד מנהל הדיגיטל הראשי . תפקידם לייצר הזדמנויות עסקיות חדשות, זרמי הכנסות ושירותי לקוחות מאימוץ טכנולוגיות דיגיטליות ברחבי הארגון.
אך מכיוון שכל כך הרבה עסקים החלו להבין, לא מספיק פשוט להפקיד מישהו עם תואר מבריק שיצלצל בעידן הדיגיטלי. כדי להצליח, ארגונים זקוקים להתמקדות מנהיגותית חזקה ואימוץ טכנולוגיות חדשות ברחבי החברה.
כל מחלקה מלמעלה למטה , כל חבר הנהלה ומנהלי ביניים וצוותיהם צריכים להיות אחראים על הגדרת וביצוע טרנספורמציה דיגיטלית. בכל תהליך. כל יום.
כפי שקובע מקינזי: "חברות רבות מתמקדות בפיתוח אסטרטגיה דיגיטלית כאשר עליהן להתמקד בשילוב דיגיטלי בכל היבטי העסק, החל מערוצים ותהליכים ונתונים וכלה במודל ההפעלה, תמריצים ותרבות."
4 . השקיעו בטכנולוגיה הנכונה
טרנספורמציה דיגיטלית אינה קשורה לבזבוז כסף על טכנולוגיה, אלא על הוצאת כסף נכון. אז אחרי שהגדרת את התוצאות העסקיות הרצויות, להחליט על מערכות וטכנולוגיות יתמוך המטרה שלך.
לגבי החלק הטכני של השינוי הדיגיטלי, יהיה עליכם להתמקד בשני דברים:
אי ההבנה הגדולה בכל מה שקשור להנעת טרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת היא שטכנולוגיה חדשה לבדה היא התשובה לכל הבעיות.
טכנולוגיה מאפשרת, זה לא מה שמניע את ההחזר האמיתי על ההשקעה. התהליכים שלך הם שמניעים את התוצאות – אם אתה עושה את זה בצורה הנכונה. מה שמביא אותנו לשלב הבא שלנו.
- ערב את העובדים והלקוחות שלך
הכנסת מערכות וטכנולוגיות משוכללות לבד לא תבטיח הצלחה. המחויבות של האנשים שעומדים מאחורי התהליכים האלה – העובדים שלך – היא שתניע את השינוי הדיגיטלי.
אז איך מעלים אותם לסיפון?
הסוד הוא … תקשורת, תקשורת, תקשורת. זה נשמע פשוט, אך היעדר ניהול שינויים נכון הוא לעתים קרובות הסיבה לכך שאנשים בחברה שלך מקפידים על תהליכי העבודה הישנים שלהם.
יוזמות טרנספורמציה דיגיטלית זקוקות גם לחיזוק. הדרכנו את כל עובדי הרכש, הפכנו את השימוש במערכות החדשות לחובה והודענו על המטרות והתוצאות שהן יעזרו להשיג.
ואל תשכח: תקשורת היא רחוב דו כיווני, אז הקשב ללקוחות, לספקים, לשותפים ולעובדים שלך כדי לנווט ולהתאים את היוזמה שלך.
פורסם במקור ע"י CELONIS