ארבעת ממדי מנהיגות ברכש

  1.  הוביל את עצמך

אינך יכול להוביל אחרים היטב אלא אם כן תלמד תחילה כיצד להוביל את עצמך .

 הרחב את יכולת המנהיגות שלך מבפנים החוצה על ידי בניית בסיס אישי חזק, הכולל את החזון, המטרה, המשימה והערכים שלך. 

צבור מודעות עצמית לגבי נקודות החוזק שלך, ועבוד על הנקודות החולשה שלך

  1.  להוביל את הבוס

מנהיגות כלפי מעלה אינה אינטואיטיבית משום שהיא מנוגדת לזרם בהיררכיה ארגונית. בנה אמון בלתי מעורער עם הבוס שלך – וודא שאתה מבין מהם מטרותיו ושהוא מבין איך אתה הולך לעזור לו להשיג אותם. זכור – למי עוד יש השפעה רבה יותר על ההתקדמות שלך בקריירה? 

  1.  להוביל את הקולגות

הובלה ברחבי הארגון שלך דורשת שילוב ייחודי של אמון והשפעה כאשר אתה בונה מערכות יחסים חזקות עם עמיתים.  בצורה כזו אתה מרחיב את יכולות ההשפעה שלך ואת הכוח שיש לך להוביל מהלכים ארגוניים.

  1.  להוביל למטה

הובלה לכיוון זה היא צורת ההנהגה הנפוצה ביותר והבנתה בקלות ביותר. יש לך כוח תפקיד, עם סמכות רשמית על אלה שאתה מוביל. אם אתה מסתמך יותר מדי על הדינמיקה הזו, עם זאת תאבד את האמינות בקבוצה שלך. 

מנהיגים שמשחקים את "קלף הבוס" מאבדים בסופו של דבר את זכותם להוביל. במקום זאת, העמיק את מעורבותם של חברי הצוות שלך על ידי מעורבותם בתהליכי החשיבה והתכנון, עודד אותם להצטיין , תשקיע בהם כדי שיוכלו למצות את הפוטנציאל שלהם והעניקו להם הזדמנויות לצמוח ולהתקדם.

כותב המאמר: ארז לוי, מנכ"ל המרכז הישראלי לרכש